En mi muy particular opinión, se me hace una idea brillante. No sé cuándo fue la última vez que recliné mi asiento viajando por una ultra low-cost, pero lo que sí recuerdo es cuánto odié a la persona de enfrente cuando lo hizo.
Entiendo que no será (de ser implementada) un ajuste bien recibido ni universalmente aceptado pero igual debemos recordar que el vuelo promedio dentro de México es menor a dos horas y no podemos reclinar el asiento ni en ascenso ni descenso, así que el "tiempo efectivo" para hacerlo es de ¿qué? ¿Cuarenta minutos?
En fin, reproduzco parcialmente la nota:
Budget airline Volaris considers seats that don't recline to cut costs
Entiendo que no será (de ser implementada) un ajuste bien recibido ni universalmente aceptado pero igual debemos recordar que el vuelo promedio dentro de México es menor a dos horas y no podemos reclinar el asiento ni en ascenso ni descenso, así que el "tiempo efectivo" para hacerlo es de ¿qué? ¿Cuarenta minutos?
En fin, reproduzco parcialmente la nota:
Budget airline Volaris considers seats that don't recline to cut costs
https://www.cnbc.com/2018/03/09/mexican-budget-airline-volaris-mulls-scrapping-reclining-seats.html"If we do it, we will do it all across the fleet," Volaris's CEO and founder Enrique Beltranena told CNBC.
The airline is trying to keep a lid on costs as it plots an expansion. The plans include new service such as New York to San Salvador, which it aims to launch next month, and a new partnership with sister U.S. carrier Frontier Airlines, with whom it shares an investor.
Rising costs for fuel and other expenses are a challenge for airlines, particularly for Volaris, which posted a net loss of around $30 million last year amid higher costs and struggles with demand. The airline, however, has been increasing its market share in Mexico. It estimates its share rose to 28 percent last year from 20 percent in 2012, behind only Aeromexico.
So why would scrapping reclining airplane seats save an airline money? Seats that recline have additional machinery inside them that adds to aircraft's weight, and more weight means more fuel.