Sikorsky buscaría ensamblar el BH en México

costera1978

New Member
Sikorsky signs MOU with ASESA of Mexico

14 Feb, 12
Sikorsky Aircraft Corp., a subsidiary of United Technologies Corp. (NYSE:UTX), has signed a Memorandum of Understanding (MOU) with Mexican helicopter service provider ASESA (Aeroservicios Especializados, S.A. de C.V.) to jointly explore assembly and service opportunities in support of BLACK HAWK helicopters.

“The MOU marks another step in our commitment to support BLACK HAWK aircraft operated by the Mexican military and Federal Police,” said Steve Estill, Sikorsky Vice President for Mexico. “This agreement will establish a working relationship with ASESA in preparation for expected growth in Mexico, which could include helicopter assembly, maintenance, repair and overhaul work.”

The Mexican Air Force, the Mexican Navy and Federal Police currently operate 21 UH-60L and UH-60M BLACK HAWK aircraft acquired since the mid 1990s. Fifteen of those aircraft have been acquired since 2007. Sikorsky expects the Federal Police to take delivery of another two UH-60M BLACK HAWK aircraft in early 2012. In September 2011, the State of Jalisco acquired an S-70i™ BLACK HAWK helicopter, the first state government in Mexico to acquire the newest variant of the world’s most employed military utility aircraft.

“We couldn’t be more pleased to have signed the MOU with Sikorsky,” said Humberto Lobo, president of ASESA. “We have a strong interest in Sikorsky products both as relates to our off shore oil transport business as well as our aircraft services businesses. We look forward to a long and productive relationship with one of the best-known helicopter manufacturing companies in the world. This action improves and enhances the program to develop the Mexican Aeronautical Industry as a strategic provider of products and services with a world class company.”

Aeroservicios Especializados, S.A. de C.V. (ASESA), a subsidiary of Grupo Lomex, is a leading helicopter services operator for the oil and gas Industry in Mexico and South America. Founded in 1977, ASESA serves several markets, with Petróleos Mexicanos (Pemex), the Mexican state-owned petroleum company being a major customer. ASESA is recognized for customer service innovation and superior quality. ASESA has experience with numerous helicopter models and has accumulated more than 470,000 flight hours and a strong tradition as provider of maintenance services for helicopters in Mexico. The company operates three maintenance centers based in Monterrey, Mexico City, and Ciudad del Carmen, which cover all Mexican territory.

Sikorsky Aircraft Corp., based in Stratford, Conn., USA, is a world leader in helicopter design, manufacture, and service. United Technologies Corp., based in Hartford, Conn., USA, provides a broad range of high technology products and support services to the aerospace and building systems industries.

http://www.helihub.com/2012/02/14/sikorsky-signs-mou-with-asesa-of-mexico/?utm_source=feedburner&utm_medium=twitter&utm_campaign=Feed%3A+HelihubNews+%28HeliHub.com+%C2%BB+Daily+News+Update%29
 

Beer_Brother

Well-Known Member
Pues sip... Eurocopter les está comiendo el mandado. En su tiempo Sikorsky perdió contra Rosoboronexport que le vendió a México cierto número de helicópteros Mi. Soy de la idea que los Panther debieron haber sido desde un principio helicóteros UH-60, pues realmente se la han pasado haciendo labor de transporte/asalto, desconozco realmente muchos detalles que solo los interesados saben.

Ahí está el caso europeo, muchas licitaciones técnicas las ganaba el Blackhawk, pero los gobernantes se empecinaban en el NH90 o el EH-101 (un par de soberbios ejemplares, pero caros de operar y más grandes para muchas tareas que realmente desempeñan), como el caso español. En todo caso, ahí está el S-70i...
 

kpax_32

New Member
Pues sip... Eurocopter les está comiendo el mandado. En su tiempo Sikorsky perdió contra Rosoboronexport que le vendió a México cierto número de helicópteros Mi. Soy de la idea que los Panther debieron haber sido desde un principio helicóteros UH-60, pues realmente se la han pasado haciendo labor de transporte/asalto, desconozco realmente muchos detalles que solo los interesados saben.

Ahí está el caso europeo, muchas licitaciones técnicas las ganaba el Blackhawk, pero los gobernantes se empecinaban en el NH90 o el EH-101 (un par de soberbios ejemplares, pero caros de operar y más grandes para muchas tareas que realmente desempeñan), como el caso español. En todo caso, ahí está el S-70i...
Yo tambien estoy de acuerdo que los panther eran mejor opcion, pero pues no olvidemos que los blackhawk fueron de "regalo" y pues los de la Marina se tuvieron que adaptar, y pues se nota que la tendencia no es hacia equipo de EUA por la adquisicion de los Cougar de la Marina.
 

Cap.P.A.kiwi

New Member
Soy de la idea que los Panther debieron haber sido desde un principio helicóteros UH-60, pues realmente se la han pasado haciendo labor de transporte/asalto, desconozco realmente muchos detalles que solo los interesados saben.
...
Difiero contigo.

Los Panther fueron comprados para ser embarcados y esa habia sido su función. Pero con la "guerra contra el narco" todos los helicopteros le han entrado a hacer labores especiales. Los MI17 habia sido los máximos exponentes pero tambien los panther, los MD902 y mas recientemente los BH.

Yo no me creo lo de los Cougar para la Semar. No hace mucho se recibieron 3 Mi17V-5. (para lo que decian que la era de los rusos estaba por acabar). El unico sustituto de un Mi es otro Mi nuevo.
 

Beer_Brother

Well-Known Member
En fecto así fue Cap. P.A. Kiwi, pero pus... los Panther se la han pasado más en tierra que en el mar, desde nuevos, claro, ha sido por necesidades de la Nación. Agradesco tus observaciones y te doy la razón.

Lo que sí es que no entiendo ya el papel de los MD-902 Explorer, algunos son para Búsqueda y Rescate y otros "traen colguijes que hacen ruido y lucecitas" andan artillados. Pero entre Panther, Bo105, AS.555 y MD-902, los números son pequeños para una flota ... pero ya entre todos son un buen, aún insuficiente para cuidar tanto mar.
 
Arriba