Los problemas para Boeing después del accidente del B737 MAX 8 de Ethiopian Airlines

kik

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#81
Advierte GE de 'nuevo riesgo' por el 737

fuente: reforma.com

General Electric Co anunció que sus ganancias del primer trimestre más que se triplicaron en base a operaciones continuas, ayudadas por ventas más altas en su divisiones de aviación, petróleo y gas y cuidado de la salud.

GE mantuvo sus previsiones de todo el año para las ganancias, pero dijo que los problemas con el avión 737 MAX de Boeing representan un "nuevo riesgo" para GE, que fabrica los motores para la aeronave en asociación con la francesa Safran SA.

El nuevo avión de Boeing quedó en tierra después de un segundo accidente fatal en menos de cinco meses.

La empresa reportó mil 200 millones de dólares en flujo de caja negativo desde su negocio industrial, mucho mejor que la salida de 2 mil 160 millones que analistas de Wall Street esperaban en promedio.

El presidente ejecutivo de la empresa, Larry Culp, había establecido unos objetivos de ganancias bajos en marzo y advirtió que los flujos de GE industrial podrían ser negativos incluso en 2 mil millones de dólares.

En el último trimestre, las órdenes en la división energética cayeron un 14 por ciento y las ganancias disminuyeron un 71 por ciento a 80 millones de dólares, sobre ingresos por 5 mil 700 millones, lo que implica una caída de cerca de un 22 por ciento frente al mismo lapso del año anterior, dijo GE.

Las ganancias por operaciones continuas atribuibles a los accionistas de GE subieron a 954 millones de dólares en el primer trimestre terminado el 31 de marzo, desde los 261 millones del mismo periodo del año anterior.

Las acciones de la empresa subían cerca de 5 por ciento en las primeras operaciones en Wall Street.

link: https://busquedas.gruporeforma.com/...Relacionado/8/942/7941161.jpg&text=avion&tit=
 
#83
Es un asco... como siguen destapando esa cloaca que es el 737 Max. Que lástima, tan buenos aviones que prometían ser.



Boeing knew about problems with the 737 Max the year before Lion Air crash and did nothing about them
By Patricia DiCarlo, Emanuella Grinberg and Ross Levitt, CNN

Posted at 0058 GMT (0858 HKT) May 6, 2019

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Boeing never tested the failure of critical sensor 03:43
(CNN) — A new statement from Boeing indicates that the aerospace manufacturer knew about a problem with the 737 Max aircraft well before the deadly October 2018 Lion Air crash, but decided not to do anything about it.
Boeing previously acknowledged that an alert system that was supposed to be a standard feature in the fleet "was not operable on all airplanes."
But a statement released Sunday describes a troubling timeline that shows how long some at the company were aware of the problem before finally deciding to act. Boeing says its senior leadership and the Federal Aviation Administration did not know about the issue until after the Lion Air crash.

The angle of attack (AOA) disagree alert only worked on an aircraft if the airline had purchased an additional, optional feature, known as the AOA indicator, Boeing said.
The AOA indicator lets pilots know if one of the AOA sensors is not working, while the disagree alert shows if the sensors contradict each other.

Related Article: Boeing relied on single sensor for 737 Max that had been flagged 216 times to FAA
It's not known if the lack of the alert function played a role in the crashes of Lion Air crash and Ethiopian Airlines planes, which killed 346 people. But the disagree alert could have notified pilots that a sensor was malfunctioning. In both disasters, preliminary investigations suggest faulty data from a malfunctioning AOA sensor triggered the aircraft's anti-stall software, known as MCAS, which pitched down the nose of the planes as pilots struggled for control.
Boeing contends the alert function was not necessary for the safe operation of the airplane. But former Boeing engineers and aviation analysts interviewed by CNN criticized Boeing's original software design for relying on data from a single AOA sensor, claiming that those devices are vulnerable to defects.
Boeing also did not flight test what would happen to the MCAS system if the single AOA sensor failed, CNN previously reported.
In its statement Sunday, Boeing maintained that the software issue "did not adversely impact airplane safety or operation."
In 2017, after 737 MAX deliveries began, Boeing engineers "identified" that the 737 Max display system software did not correctly meet the AOA Disagree alert requirements, the statement reads.
Yet, after a review, Boeing's engineers decided not to immediately correct the problem, concluding that "the existing functionality was acceptable until the alert and the indicator could be delinked in the next planned display system software update."

Related Article: Boeing says 'standard' alert system was not operable on all Max 737 airplanes
After the Lion Air crash, Boeing added a line in an FAA airworthiness directive that said the disagree light was optional. It's not clear if Boeing alerted its airline customers to the issue.
Boeing also convened a Safety Review Board to consider whether the absence of the AOA Disagree alert from certain 737 MAX flight displays presented a safety issue, the statement said.
"That SRB confirmed Boeing's prior conclusion that it did not. Boeing shared this conclusion and the supporting SRB analysis with the FAA," the statement said.

Boeing said it is issuing a display system software update "to implement the AOA Disagree alert as a standard, standalone feature before the MAX returns to service."
"When the MAX returns to service, all MAX production aircraft will have an activated and operable AOA Disagree alert and an optional angle of attack indicator," the company said. "All customers with previously delivered MAX airplanes will have the ability to activate the AOA Disagree alert."
CNN's Drew Griffin and Michelle Toh contributed to this report.



https://edition-m.cnn.com/2019/05/0...e-alert/index.html?r=https://edition.cnn.com/
 

kik

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#84
5 aerolíneas pierden 355 mdd en primer trimestre por ‘ausencia’ del Boeing MAX

El 11 de marzo –un día después del accidente del Boeing 737 MAX de Ethiopian Airlines que provocó la muerte de 157 personas–, varias aerolíneas suspendieron los vuelos de los equipos MAX 8 y 9, lo que generó un impacto de 355 millones de dólares a 5 de las mayores líneas aéreas internacionales.

Por cada día de los 21 transcurridos tras la cancelación de estos aviones (entre el 11 y el 31 de marzo), las estadounidenses Southwest Airlines y American Airlines, la alemana TUIfly, la nórdica Norwegian Air y la mexicana Aeroméxico perdieron en promedio 16.9 millones de dólares diarios, por la inhabilitación de 97 aeronaves MAX de Boeing.

En este entorno, el pasado lunes el presidente ejecutivo de Boeing, Dennis Muilenburg, dijo que progresan constantemente para lograr la aprobación del nuevo software del 737 MAX, consciente de que además de los aviones puestos en tierra, existe un pedido de 5 mil 600 aeroplanos que serán comercializados en la próxima década con un valor estimado en 399 mil millones de dólares.

Mientras la firma logra corregir la falla –que apunta al software en el sistema de navegación– las compañías aéreas del mundo han desempolvado las generaciones anteriores del 737 para hacer frente a la reducción de asientos disponibles.

SOUTHWEST, LA MÁS AFECTADA

La firma estadounidense de bajo costo fue la más golpeada con la prohibición de los equipos MAX, debido a que tiene en su flota 34 aviones 737 en su versión 8, y aunque representa apenas 4.5 por ciento del total de sus unidades, Southwest dejó de facturar 150 millones de dólares en el primer trimestre (entre el 11 y 31 de marzo) a causa de la suspensión. “El tiempo es incierto para el regreso de los aviones MAX. Mientras tanto, hemos ajustado nuestros horarios de vuelo para los próximos meses y hemos eliminado todos los operados con estos equipos hasta el 5 de agosto”, detalló en conferencia con analistas Gary Kelly, director general de la aerolínea.

Además, la compañía canceló 10 mil vuelos a causa del obligado ‘aterrizaje’ de la última generación de aeronaves de Boeing y redujo 16.4 por ciento sus ingresos totales en el periodo enero–marzo, frente a igual lapso del año anterior.

Cabe señalar que Southwest tiene un pedido firmado por 219 equipos MAX y la opción de 115 más, esto para llegar a 383 aviones de esta familia a finales del 2026.

AMERICAN AIRLINES, 1,200 VUELOS CANCELADOS

La empresa estadounidense perdió 80 millones de dólares en ingresos en el primer trimestre al dejar en tierra 24 aviones MAX 8 que tiene en su flota. A causa de ello, mil 200 vuelos fueron cancelados por American Airlines entre el 11 y el 31 de marzo de este año.

Si la medida se extiende hasta agosto, como lo pronosticó la firma, el impacto por la prohibición podría ascender a 350 millones de dólares, aunque la compañía prevé retomar esas unidades para el 19 de agosto.

Cabe destacar que la firma tiene un pedido de 76 unidades MAX 8.

NORWEGIAN AIR, POSPONE PEDIDO

La firma de capital noruego, el mayor operador de estas aeronaves en Europa, experimentó una pérdida en ingresos de 60 millones de dólares en el primer cuarto del año.

Norwegian prevé que las 18 aeronaves MAX en su flota regresen a operar hacia agosto de este año, con lo que podría recuperar más de 3 mil asientos en su oferta. Ante la cancelación de vuelos, la firma nórdica tomó medidas más fuertes y pospuso el pedido de 14 equipos MAX, que originalmente serían entregados en un par de años y adelantó la entrega de aviones A320 neo de Airbus.

TUIFLY, CON UN VERANO PREOCUPANTE

Si la suspensión de vuelos con las versiones de MAX se extiende hasta el término del verano, la aerolínea TUIfly perderá 336.5 millones de dólares por el retiro de operación de sus 15 aeronaves pertenecientes a esta gama. Por ahora, el daño en el primer trimestre a la alemana ascendió 55 millones de dólares y una caída de 26 por ciento en su flujo operativo, frente a igual periodo de 2018.

AEROMÉXICO, VUELO COMPLEJO

La única empresa mexicana que opera las versiones MAX del 737 es la que dirige Andrés Conesa, quien suspendió los vuelos de sus 6 equipos MAX 8 un día después del accidente en Etiopía.

Como consecuencia de ello, la aerolínea perdió 10 millones de dólares en ingresos, situación que abonó a la caída de 6.4 por ciento en su flujo operativo en el primer trimestre del año. Conesa confió en que dichos aeroplanos vuelvan a volar antes del periodo veraniego. “No estamos considerando (los equipos) MAX en nuestros planes operativos para abril y mayo. Planificamos que los aviones comiencen a operar nuevamente durante la primera semana de junio”, dijo el director general de Aeroméxico. La aerolínea mantiene sus pedidos de aeronaves, que en el siguiente lustro sumarían 90.



link: https://www.elfinanciero.com.mx/emp...-primer-trimestre-por-ausencia-del-boeing-max
 

kik

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#85
Si volvemos a volar un 737 MAX, seremos la última aerolínea en hacerlo: Ethiopian Airlines

fuente: elfinanciero.com.mx

DALLAS.- Ethiopian Airlines dijo este lunes que antes de volar una aeronave Boeing 737 Max aguardará a que otras aerolíneas la utilicen primero, luego de una caída fatal en marzo, dijo el director general de la compañía Tewolde Gebremariam.

La aerolínea no utilizará el avión a menos que ésta, sus pilotos y pasajeros estén convencidos de que es seguro, dijo Gebremariam a NBC News.

“Si volvemos a volarlos, seremos la última aerolínea en hacerlo”, afirmó.

Charles Bickers, portavoz de Boeing, dijo que la compañía “está colaborando estrechamente con pilotos, aerolíneas y reguladores globales para actualizar el Max y ayudar a prevenir que vuelva a ocurrir esta trágica pérdida de vidas”.

Los vuelos del más reciente modelo 737 de Boeing, el MAX, fueron suspendidos en todo el mundo luego de dos accidentes letales, uno de Lion Air en Indonesia en octubre y otro de Ethiopian Airlines en marzo, dejando un total de 346 personas muertas.

Casi 400 jets Max operados por docenas de aerolíneas en mundo están frenados, mientras Boeing corrige el software de control de vuelo implicado en los accidentes.

Los cambios implementados por Boeing reducen la capacidad del software de inclinar la nariz del avión en algunas circunstancias, y les facilitan a los pilotos controlarlo.

El director general de Boeing, Dennis Muilenburg, dijo el mes pasado que la compañía de Chicago había efectuado más de 130 vuelos de prueba con una actualización del software. Boeing espera que el próximo paso, un vuelo de certificación con personal de la Administración Federal de Aviación a bordo, se realice “en un futuro cercano”, señaló.

Sin embargo, aún no se programa la prueba final, lo que genera interrogantes acerca de qué tan rápido pueden regresar los Max a los cielos.

En Estados Unidos, Southwest Airlines y American Airlines decidieron no volver a utilizar sus jets Max hasta más adelante. Ambas lo han retirado de sus calendarios hasta agosto, aunque algunos ejecutivos insinuaron el mes pasado que el avión podría volver a usarse antes.

United Airlines, la única otra aerolínea estadounidense que opera el Max, lo sacó de sus calendarios hasta principios de julio.

link: https://www.elfinanciero.com.mx/emp...ltima-aerolinea-en-hacerlo-ethiopian-airlines
 
#86
Boeing 737 Max Simulators Are in High Demand. They Are Flawed
fuente: New York Times

Since the two fatal crashes of the Boeing 737 Max, airlines around the world have moved to buy flight simulators to train their pilots.

They don’t always work.

Boeing recently discovered that the simulators could not accurately replicate the difficult conditions created by a malfunctioning anti-stall system, which played a role in both disasters. The simulators did not reflect the immense force that it would take for pilots to regain control of the aircraft once the system activated on a plane traveling at a high speed.

The mistake is likely to intensify concerns about Boeing, as it tries to regain credibility following the crashes of Lion Air and Ethiopian Airlines flights. In the months since the disasters, Boeing has faced criticism for serious oversights in the Max’s design. The anti-stall system was designed with a single point of failure. A warning light that Boeing thought was standard turned out to be part of a premium add-on.

“Every day, there is new news about something not being disclosed or something was done in error or was not complete,” said Dennis Tajer, a spokesman for the American Airlines pilots union and a 737 pilot.

The training procedures have been a source of contention. Boeing has maintained that simulator training is not necessary for the 737 Max and regulators do not require it, but many airlines bought the multimillion-dollar machines to give their pilots more practice. Some pilots want continuing simulator training.

The flight simulators, on-the-ground versions of cockpits that mimic the flying experience, are not made by Boeing. But Boeing provides the underlying information on which they are designed and built.

“Boeing has made corrections to the 737 Max simulator software and has provided additional information to device operators to ensure that the simulator experience is representative across different flight conditions,” said Gordon Johndroe, a Boeing spokesman. “Boeing is working closely with the device manufacturers and regulators on these changes and improvements, and to ensure that customer training is not disrupted.”

In recent weeks, Boeing has been developing a fix to the system, known as MCAS. As part of that work, the company tried to test on a simulator how the updated system would perform, including by replicating the problems with the doomed Ethiopian Airlines flight.

It recreated the actions of the pilots on that flight, including taking manual control of the plane as outlined by Boeing’s recommended procedures. When MCAS activates erroneously, pilots are supposed to turn off the electricity to a motor that allows the system to push the plane toward the ground. Then, pilots need to crank a wheel to right the plane. They have limited time to act.

On the Ethiopian flight, the pilots struggled to turn the wheel while the plane was moving at a high speed, when there is immense pressure on the tail. The simulators did not properly match those conditions, and Boeing pilots found that the wheel was far easier to turn than it should have been.

Regulators are now trying to determine what training will be required.

When the Max was introduced, Boeing believed that pilots did not need experience on the flight simulators, and the Federal Aviation Administration agreed. Many pilots learned about the plane on iPads. And they were not informed about the anti-stall system.

The limited training was a selling point of the plane. It can cost airlines tens of millions of dollars to maintain and operate flight simulators over the life of an aircraft.

After the first crash, Boeing gave airlines and pilots a full rundown of MCAS. But the company and regulators said that additional training was not necessary. Simply knowing about the system would be sufficient.

In a tense meeting with the American Airlines pilots union after the crash, a Boeing vice president, Mike Sinnett, said he was confident that pilots were equipped to deal with problems, according to an audio recording review by The New York Times. A top Boeing test pilot, Craig Bomben, agreed, saying, “I don’t know that understanding the system would have changed the outcome of this.”

Since the Ethiopian Airlines disaster in March, lawmakers and regulators are taking a closer look at the training procedures for the 737 Max, and whether they should be more robust. At a congressional hearing this week, the acting head of the F.A.A., Daniel Elwell, testified that MCAS should “have been more adequately explained.”

Boeing said on Thursday that it had completed its fix to the 737 Max. Along with changes to the anti-stall system, the fix will include additional education for pilots.

The company still has to submit the changes to regulators, who will need to approve them before the plane can start flying again. The updates are not expected to include training on simulators, but the F.A.A. and other global regulators could push to require it.

“The F.A.A. is aware that Boeing Company is working with the manufacturers of Boeing 737 Max flight simulators,” a spokesman for the agency said in an emailed statement. “The F.A.A. will review any proposed adjustments as part of its ongoing oversight of the company’s efforts to address safety concerns.”

Airlines have already been pushing to get more simulators and develop their own training.

Pilots at American Airlines, which began asking for simulators when they started flying the planes, ratcheted up their requests after the Lion Air crash. Regardless of what the F.A.A. requires, the union believes pilots should get the experience. A spokesman for the airline said it had ordered a simulator that would be up and running by December.

“We value simulators in this situation,” said Mr. Tajer. “It’s not a condition of the Max flying again, but it is something we want.”
 
#87
EU busca devolver confianza a Boeing 737 MAX tras catástrofes aéreas
Fuente: El Universal

Conmocionado por la crisis del Boeing 737 MAX tras la tragedia de Ethiopian Airlines, el regulador aéreo de Estados Unidos, la FAA, intentará el jueves convencer a sus pares de levantar la prohibición de volar que afecta a este emblemático aparato.

La Agencia Federal de Aviación (FAA) presentará a las autoridades de aviación civil de varios países el correctivo del sistema anti-bloqueo MCAS, implicado en los desastres aéreos de Ethiopian Airlines del 10 de marzo y Lion Air del 29 de octubre del año pasado, que causaron un total de 346 muertes.

Aparte de la FAA, todos los demás reguladores aéreos han guardado silencio sobre este asunto desde su decisión de inmovilizar este aparato, punta de lanza de las ventas de Boeing.

La reunión debería proporcionar pistas sobre sus intenciones y el nivel de confianza que aún tienen en Boeing y en la FAA, que mantienen fuertes vínculos entre sí.

"Aprenderemos mucho", dijo Richard Aboulafia, experto de Teal Group, y agregó que los interlocutores de la FAA "pedirán muchas explicaciones y necesitarán detalles".

La reunión se llevará a cabo en la sede de la FAA en Fort Worth, Texas, ciudad que alberga a American Airlines, una de las aerolíneas clientes del 737 MAX.

El encuentro se desarrollará en momentos en que aumentan las tensiones comerciales entre Estados Unidos y China.

"Es un acontecimiento clave para que el 737 MAX vuelva a volar", estima Michel Merluzeau, experto de Air Insight Research.

"Permitir al MAX regresar a los cielos y limitar las pérdidas de las compañías aéreas: eso es lo que se está jugando", sostiene a su vez Scott Hamilton, de Leeham Company.

Estarán presentes en la reunión representantes de 33 países, entre ellos los 28 de la Unión Europea, Canadá, India, Indonesia y Etiopía.

China, primer país que decidió mantener en tierra los 737 MAX, también enviará delegados, pero existen fuertes dudas acerca de si encontrará aceptables las explicaciones de la FAA.

De hecho, tres aerolíneas -China Southern, China Eastern y Air China- presentaron oficialmente demandas de indemnización contra Boeing para compensar las pérdidas por la inmovilización de los 737 MAX, según dijo este miércoles la prensa estatal china.

Boeing y las compañías aéreas no fueron invitadas a la cita, que se desarrollará a puertas cerradas y se extendería por varias horas. Una rueda de prensa, cuyos detalles aún son difusos, está prevista para el fin de la tarde y será dictada por el jefe interino de la FAA, Dan Elwell.

La FAA "tratará de convencer (a los reguladores) que esta vez ella y Boeing hicieron bien las cosas", considera Scott Hamilton.

El regulador aéreo estadounidense espera que esta aparente apuesta a la transparencia incitará a las otras autoridades a que la imiten una vez que dé luz verde al 737 MAX modificado para permitirle volver a volar en el verano boreal.

Pero los expertos coinciden en que es más que probable que algunos de sus colegas, presionados por la opinión pública y consideraciones políticas, pidan realizar su propia prueba de vuelo.

"Hay desconfianza en la FAA y en Boeing y molestia por la información comunicada a cuentagotas sobre lo que Boeing supo o cambió o no dijo a los pilotos ni a la FAA", señaló Hamilton.

"¿Le aseguró Boeing a la FAA que no había otras [malas] sorpresas?", se preguntó.

Las autoridades de aviación de la Unión Europea y Canadá expresaron claramente que no aprobarán el despegue de los 737 MAX hasta tener una respuesta a sus preguntas.

"Hay condiciones para que (el 737 MAX) regrese a volar y es que procedamos a nuestra revisión independiente", dijo Jagello Fayl, jefe de comunicaciones de la Agencia de Seguridad Aérea de la Unión Europea.

Canadá se mantuvo en la misma posición, asegurando que la prohibición de vuelo "no se levantará hasta que todas las inquietudes no hayan sido eliminadas" por el fabricante y la FAA.

La crisis del 737 MAX reveló que los sistemas clave del avión, incluido el MCAS, habían sido evaluados por ingenieros de Boeing mediante un procedimiento llamado AOD, que se había implementado durante más de una década.

La FAA incluso consideró, según una fuente del gobierno, que no era necesario realizar una evaluación independiente del MCAS, un software especialmente diseñado para corregir una anomalía aerodinámica del 737 MAX.

Consciente del alcance de la crisis de confianza, la FAA aún no ha establecido la fecha de su vuelo de prueba, una forma de no forzar la mano a los demás reguladores.

Otro punto espinoso: la formación de los pilotos. Los estadounidenses creen que la capacitación en computadoras o iPad es suficiente para los pilotos certificados de los 737, pero Canadá rechaza esa postura y plantea que los simuladores sean obligatorios.

El presidente y director ejecutivo de la aerolínea india SpiceJet, que opera 13 modelos MAX, aseguró al Financial Times que esperaba que los aviones estuvieron operativos en julio. "Estamos seguros de que es un gran avión. Es completamente seguro", dijo en una entrevista.
 

nahumlv

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#88
Finales de Junio? Podría ser de acuerdo a Reuters (y sus fuentes).

MONTREAL (Reuters) - U.S. Federal Aviation Administration (FAA) representatives told members of the United Nations' aviation agency they expect an ungrounding of Boeing Co's 737 MAX jets in the United States as early as late June, three people familiar with Thursday's briefing said, though there is no firm timetable for the move.
Reuters

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#91
Y sigue la mata dando:

Boeing's nightmare year gets even worse as it admits hundreds of planes — including 159 737 Maxes — may have defective parts on their wings
fuente: Business Insider

Boeing's nightmare year got even worse this weekend as the manufacturer warned that hundreds of its 737 planes, including 159 of the troubled 737 Max jet, may have faulty parts on their wings.

The Seattle-based company warned in a Sunday statement that one batch of slat tracks, produced by an unidentified supplier, was found to "have a potential nonconformance."

Slats are moveable panels, built into a plane's wings, that provide extra lift during takeoff and landing. Slat tracks are used to guide them.

Twenty 737 Max planes, and 21 737 Next Generation (NG) planes are "most likely to have the parts in question," Boeing said.

As well as the 41 planes it had specific concerns about, Boeing warned all airlines that operate 737 planes to check their slats as a precaution.

The manufacturer will ask operators to check a total of 133 NGs and 179 Maxes, and will send a service bulletin outlining how airlines should check for faulty slat tracks, it said.

The Federal Aviation Administration (FAA) will also issue a directive to make Boeing's recommendations to check the jets mandatory.

Boeing's Sunday warning came amid widespread low confidence in the company's planes after two 737 Max jets crashed in the past year, killing more than 300 people.

Ten airlines are demanding compensation or amending orders from Boeing, and a slew of airline chiefs have openly expressed their doubts in the company in the wake of the crashes.

Sumeth Damrongchaitham, the president of Thai Airways, said on Sunday Boeing needs to convince passengers of the 737's safety before airlines consider buying more from them.

"You cannot buy the aircraft and nobody wants to fly it, he said, according to Bloomberg.

Tim Clark, the president of Emirates, said that Boeing had "done enormous damage to the industry, and they have a responsibility to make that good," according to Bloomberg.
 

nahumlv

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#94
American Airlines ha retirado de sus itinerarios los 737 Max (B38M) hasta el 3 de Septiembre del 2019:
The airline said it removed the grounded 737 Max from its schedule through Sept. 3, 2019, about three weeks later than previously announced, in the wake of two fatal Boeing crashes that left 346 people dead.
ABC News

Como dice el articulo, esto son 3 semanas mas de retrasos (sobre lo anteriormente planeado por la aerolínea).

Saludos.
 
#96
Boeing records zero new plane orders as Paris Air Show starts slow
Fuente: CNBC
  • On day one of the show, Boeing did not announce a single new order for any of its airplanes, while Airbus recorded orders and options for 123 planes, according to the aviation consulting firm IBA.iQ.
  • Boeing CEO Dennis Muilenburg admitted to CNBC that this air show would not be about orders, but instead be an opportunity for his company to reassure customers and suppliers that Boeing is making progress getting the grounded 737 Max back in the air.
Boeing knew the Paris Air Show would be slow, but this may have been worse than they expected. On day one of the show, Boeing did not announce a single new order for any of its airplanes, while Airbus recorded orders and options for 123 planes, according to the aviation consulting firm IBA.iQ.

Boeing CEO Dennis Muilenburg admitted to CNBC that this air show would not be about orders, but instead be an opportunity for his company to reassure customers and suppliers that Boeing is making progress getting the grounded 737 Max back in the air.

“We’ll get it back in the air when it’s safe — that is the most important thing here,” Muilenburg told CNBC.

Boeing did announce General Electric’s aircraft leasing division, GECAS, will convert a previous order of 10 737-900 planes into freighter models.

By comparison, Airbus flew into Paris expecting to grab most of the new plane orders with the introduction of a new narrow-body plane, the A321XLR. That happened early Monday morning when Air Lease Corporation, which leases hundreds of planes to airlines around the world, places an $11 billion order for 100 Airbus planes, including 27 XLR’s.

Air Lease CEO John Plueger told CNBC the XLR will be “a blockbuster” when first deliveries start in 2023. “This is in our view a true 757 replacement, but on a much more fuel efficient basis,” he said.

Airbus CEO Guillaume Faury is confident the stretch version of the A321LR will be certified with the next four years. “We think there is strong demand for the plane,” he said after launching the plane.

Overall orders at this years air show are expected to be their lowest since 2016 according to IBA.iQ.
 
#97
Pues acaban de decir que el grupo IAG compró 200 B737 Max

(Reuters) - Boeing's grounded 737 MAX jet received a boost on Tuesday after British Airways-owner IAG signed a letter of intent to order 200 of the planes and said it was confident that it would return to service in the coming months.

IAG said it had ordered a mix of 737-8 and 737-10 aircraft, to be delivered between 2023 and 2027 to be powered by CFM Leap engines to use across a number of its airlines.

"We have every confidence in Boeing and expect that the aircraft will make a successful return to service in the coming months having received approval from the regulators," IAG Chief Executive Willie Walsh said in a statement.



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