Lockheed Martin's F-35 Lightning II

MIG

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#1
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El Lockheed Martin F-35 Lightning II es una familia de cazas de quinta geración de un solo asiento y un solo motor, desarrollados para cumplir una multitud de tareas desde ataque, defensa aérea, misiones que requieren capacida de sigilo y muchas más.

Fue creado para remplazar al F-16, A-10, F/A-18 y al AV-8B como un caza táctico al servicio de los Estados Unidos y sus aliados.
Este avión nace del programa Joint Strike Fighter (JSF) un programa militar internacional iniciado y principalmente conducido por Estados Unidos
Para este programa sale de dos contendientes entre el Boeing X-32 y el Lockheed Martin X-35 para que en el año 2001 pase a ser sinónimo del Lockheed Martin F-35 Lightning II, el ganador de la competencia.





Boeing X-32







Lockheed Martin X-35



El F-35 tiene tres modelos principales, uno con capacidades de despegue y aterrizaje convencionales, el segundo con despegue corto y aterrizaje vertical y el tercero está diseñado para operar en portaaviones



El F-35A es la versión más pequeña y ligera de la serie.
Está pensado para sustituir tanto los F-16 Fighting Falcon como los A-10 Thunderbolt II de la Fuerza Aérea de los Estados Unidos.
De las tres variantes, el F-35A es el único equipado con un cañón automático interno, el GAU-12/U. Este cañón de 25 mm, desarrollado a partir del M61 Vulcan de 20 mm que lleva los cazas estadounidenses desde el F-104 Starfighter, también es utilizado por el AV-8B Harrier II del Cuerpo de Marines.



El avión STOVL F-35B está diseñado para reemplazar la segunda generación del Harrier, que fue el primer avión operacional de aterrizaje vertical y despegue corto.
La RAF y la Armada Británica utilizará este avión para reemplazar a los Harrier GR9.
El Cuerpo de Marines de los Estados Unidos usará los F-35 para sustituir tanto a los AV-8B Harrier II como a los F/A-18 Hornet.
El F-35B es similar en tamaño al F-35A de la Fuerza Aérea estadounidense y como el Harrier, sin embargo el cañón automático es opcional y debe ser transportado externamente, ya que su lugar (tras la cabina) lo ocupa el impulsor vertical, innovación que fue un factor decisivo en la selección del diseño como ganador del programa JSF





El F-35C es la variante naval con alas de mayor tamaño y plegables, superficies de control más grandes para mejorar el control a velocidades bajas y un tren de aterrizaje más resistente, para los aterrizajes en portaaviones. Al tener mayor superficie alar aumentará la capacidad de carga y el alcance, siendo el doble con combustible interno que el del F/A-18C Hornet.











Aunque las pantallas de información en los cascos ya ha sido integrados en aviones de cuarta generación como el sueco JAS 39 Gripen, el F-35 será el primero en utilizarlos como reemplazo de las pantallas HUD Se cuenta con reconocimiento de voz del sistema (entrada de voz directa) proporcionada por Adacel está previsto para mejorar la habilidad del piloto para operar la aeronave en la interfaz de la actual generación. El F-35 será el primero en EE.UU. operativos aviones de ala fija para utilizar este sistema, aunque los sistemas similares se han utilizado en el AV-8B y probado en los anteriores aviones de EE.UU., en particular el VISTA F-16.


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http://www.airforcetimes.com/story.php?f=1-292925-1933931.php








US AIRFORCE TIMES dijo:
With a nod to Air Force history, the service’s chief of staff has dubbed the F-35 Joint Strike Fighter “Lightning II.”
Gen. T. Michael Moseley announced the decision Friday at the Lockheed Martin facility in Fort Worth, Texas, where the stealthy multi-role fighter is made. He based the decision on input received from airmen as well as the other services and coalition partners involved in the JSF program, said Maj. Glen Roberts, a spokesman for the general.
The P-38 Lightning, the JSF’s namesake, was designed in the late 1930s and was used during World War II. The Air Force’s top two aces, Richard Bong and Thomas McGuire, both flew the Lightning, amassing 78 kills between them in the plane, Roberts said.
The name also refers to a supersonic British jet called the Lightning, built in the 1950s by English Electric. English Electric eventually became BAE Systems, an industry partner on the program.
Moseley considered five other names: Mamba, Cyclone, Piasa, Reaper and Spitfire II.
Friday’s ceremony also marked the first public unveiling of the F-35A, the conventional take-off-and-landing variant. The aircraft rolled off the production line in February and has been involved in ground tests since, said Lockheed Martin F-35 spokesman John Kent.
First flight of the aircraft is scheduled for late October or early November, Kent added.
 
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Dream Liner

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#2
El prototipo AA-1 del F-35 JSF logra velocidad supersónica.

F-35 prototype achieves supersonic speed

(Washington DC)
Flight International

Fri, 14 Nov 08 12:52:05 GMT


F-35 Joint Strike Fighter prototype AA-1 registered its first Mach 1.05 test point on 13 November, passing the milestone flight test event carrying a 2,450kg (5,400lb) full weapons load. Lockheed Martin says this includes two Boeing 907kg joint direct attack munitions and two Raytheon AIM-120 advanced medium-range air-to-air missiles.

In all, the AA-1 completed four runs to Mach 1.05, achieving about eight minutes of supersonic speed.

The supersonic flight began after a take-off at about 2pm from Fort Worth, Texas. Earlier the same day, AA-1 had also completed a high-subsonic flight test to evaluate flutter.

The milestone event came almost two years after the December 2006 roll-out of AA-1. The aircraft was grounded for several months after design changes to fix an in-flight electrical malfunction that occurred in May 2007. More recently, the aircraft deployed to Edwards AFB, California, for a three-week series of flight tests in October.
 

MIG

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#3
:shock:

November 14, 2008 (by Eric L. Palmer) - Stephen Trimble at the Dew Line blog is reporting via Lockheed Martin that the F-35 JSF test vehicle AA-1 has successfully broken the speed of sound at Mach 1.05.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_QP8-rYxtSI[/youtube]


The Joint Strike Fighter has gone supersonic for the first time. The pre-production F-35, aircraft AA-1, reached Mach 1.05 during an hour-long flight from Lockheed Martin's Fort Worth plant earlier today (Nov. 13). A small, but significant milestone.

It was AA-1's second flight of the day and the 69th since its maiden sortie on Dec. 15, 2006. Total flight time is just past the 95-hour mark - not a huge amount, but if anyone is plotting this out, the curve has been reasonably steep in the last few weeks.

[UPDATE] LM says AA-1 completed four runs to Mach 1.05 for a total supersonic time of 8 minutes. The aircraft was also carrying a full 5,400 lb. internal load of (inert) weapons.

Next up? The first flight with weapons bay doors open


:idea:
 
#5
Efectivamente, aunque el de la película al parecer sería la versión F35B, la variante con capacidad de aterrizaje vertical y despegue corto (STOVL).

Salu2
 
#6
Roban info. del F-35

Los espías lograron entrar en los computadores del Pentágono y acceder a los ficheros sobre el F-35, el avión de combate mas moderno de la fuerza aérea estadounidense.

Según el Wall Street Journal, unos piratas informáticos lograron entrar en los computadores del Pentágono donde se almacena la información técnica del F-35 y lograron descargar varios terabytes de datos sobre este avión, incluyendo detalles de sus sistemas electrónicos.

El medio también informa de que la información mas sensible no se habría podido robar, ya que se guarda en computadores que no están conectados a Internet.

Las autoridades estadounidenses no han sido capaces de determinar con precisión la identidad de los atacantes, aunque sospechan que podría tratarse de agentes chinos. El gobierno estadounidense ha acusado en multitud de ocasiones al país asiático de tener preparado un "ciberejército".


No se han revelado detalles sobre la importancia de la información robada, aunque se cree que podría ser muy útil para el desarrollo de armas contra el F-35.


El F-35 Lightning II es el proyecto militar actual mas importante de los Estados Unidos. Este avión se ha diseñado para reemplazar a los A-10, F-16 y F-18, lo que significa que se convertirá en el avión principal de la fuerza aérea estadounidense.


Aqui la noticia mas completa http://www.reuters.com/article/tech...20090421?feedType=RSS&feedName=technologyNews
 
#7
no me la creo..
No soy experto pero hackear al pentagono es los de los imposibles a mi punto de vista ademas no hackeas al pentagono por informacion de un f-35 y luego terabytes de informacion si lo hackeo mejor me consigo sus cuentas bancarias.
Me gusta mas para que sea problema de seguridad interno, pero ni modo que pongan asi en la noticia.
 
#8
Jejejejeje, haber cualquiera debe de saber que si se tiene información muy sensible, de gran valor, NO debería tener ese equipo desconectado de cualquier cable de red.
¿Porqué no tener un disco duro portátil en una vitrina bajo llave?,
o como dicen son ganas de dar publicidad, o tal vez una próxima película de acción.

Saludos.
 
#9
pero se dice que se la robaron no al pentagono,sino a tres empresas fabricantes de componentes del f-35,aparte de que te va a servir el dinero si no tienes como defenderte ante el f-35?,la fuerza aerea rusa,china,india etc. no ocupa de dinero,es mas indispensable este tipo de informacion.
 
#10
este tipo de notas las saca el mismo pentagono para poder sustentar cambios de inprevisto y fuera de presupuesto en el f-35, con esta nueva amenaza extranjera el congreso ya no puede negar un costo extra en nuevo software o algun otro sistema que el pentagono diga que ya fue comprometido, saludos
 

MIG

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#12
F-35B Lightning II

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Realizó un aterrizaje vertical por primera vez y confirmó su capacidad para aterrizar en áreas de espacio reducido, tanto en tierra como embarcado. El aparato desarrolló una potencia de más de 41.000 libras para realizar la maniobra

[YOUTUBE]LPy7FuA0Z6A[/YOUTUBE]





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#14
Mejor dicho el reemplazo del Harrier.Por lo menos en la US Navy,US Marines, Royal Air Force y Royal Navy.

Faltaría ver con que reemplazan a los Harrier Españoles, Italianos y de la India.
 

Fonseca

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#15
Israel compra el f-35

Asi es señores, ya es una realidad la exportación del F-35.

Israel has signed for the F-35 Joint Strike Fighter.


October 8: Lockheed Martin has confirmed that the Israeli Government has signed a ‘Letter of Offer and Acceptance’ and will be the first nation to buy the F-35 through the US Foreign Military Sales (FMS) system.

“We’re very pleased with the Government of Israel’s decision to move forward with the US government’s Letter of Offer and Acceptance for the F-35,” said Tom Burbage, Lockheed Martin Executive Vice President and general manager of F-35 Program Integration. “This is another step in the longstanding relationship between Lockheed Martin and the nation of Israel.”

The letter was signed by Israeli Ministry of Defense Director General Major General (Ret.) Udi Shani in New York. It is understood that the order will be for 20 aircraft, fitted with some Israeli sub-systems.
 
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#17
Se encuentran grietas en el F-35B.

Lockheed Martin has admitted that cracks have been found in its F-35B Joint Strike Fighter.


November 18: Lockheed Martin has admitted that cracks have been found in its F-35B Joint Strike Fighter ground test aircraft.

In a statement issued yesterday, the company said "During a recent durability ground test, fatigue cracks were discovered in the aft bulkhead of BH-1, an F-35B ground test aircraft. The cracks were discovered during a special inspection when a test engineer discovered an anomaly; the aircraft has logged approximately 1,500 hours of durability testing.”

According to Aviation Week, the aircraft is designed to operate for 8,000 hours with a factor of safety of two. The bulkhead was constructed by Alcoa, which supplied advanced patented 7085 alloy aluminium die forgings to “meet weight reduction requirements and extremely tight time frames that will allow our customer to stay on schedule,” according to a press release from the sub-contractor.

Lockheed Martin has inspected all test aircraft and no additional cracks were found, so flight testing has not been impacted. The company is checking to see if the cracks were caused by a “test anomaly that is not indicative of flight conditions, an engineering issue or a material failure”.

If it is an engineering problem, it could further delay the test programme for the F-35B Short Take-Off and Vertical Landing (STOVL) variant, which is already significantly behind the F-35A and F-35C schedules.



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#18
Primer F-35 de produccion vuela.

February 26: AF-06, the first production F-35 Lightning II, made its inaugural flight yesterday from Lockheed Martin’s Fort Worth facility in Texas.

The jet will be delivered to the US Air Force this spring and will begin its military career at Edwards Air Force Base in California to support developmental testing.

“The aircraft was rock-solid from takeoff to landing, and successfully completed all the tests we put it through during the flight,” said Lockheed Martin Test Pilot Bill Gigliotti. “The Air Force is getting a great jet that represents a huge leap in capability, and we’re looking forward to getting it into the hands of the service pilots in just a few more weeks.” During the flight AF-06 underwent basic flight manoeuvring and engine tests.

AF-06 carries the markings of the training unit, the 33rd Fighter Wing, which is in the process of building up at Eglin AFB in Florida’



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Lockheed Martin image
 
#19
Debut en ahow aéreo del F-35

Lockheed Martin’s publicity-shy F-35 Joint Strike Fighter made its airshow debut on May 21.

23-May-2011


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Lockheed Martin imageMay 23: Lockheed Martin’s publicity-shy F-35 Joint Strike Fighter made its airshow debut on May 21 when the second F-35C prototype, CF-02, made a flypast at the Joint Service Open House at Andrews Air Force Base in Maryland.

CF-02 has only been flying for a few weeks, having first flown on April 29 from Lockheed Martin’s facility at Forth Worth in Texas. The programme has once again hit the headlines in the US as the Under Secretary of Defense for Acquisition, Ashton Carter, has told the Senate that the Joint Strike Fighter is "unaffordable" in its current version and alternatives must be considered. “Over the lifetime of this programme, the per-aircraft cost of the 2,443 aircraft we want has doubled in real terms," he told Senators. “That's what it's going to cost if we keep doing what we're doing. And that's unacceptable. It's unaffordable at that rate."

While the F-35 has now made its first airshow appearance, it will not be Paris next month for the International Air Show and is unlikely to make its European debut for some years, despite strong interest from countries such as the Netherlands, Denmark and Norway.
 
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