Estudiemos Jeppesen III

#61
Hola, tengo una duda, porque a veces la Airport Chart, como en MMMX es 10-9 y en aeropuertos más chicos como en Huatulco MMBT, la airport Chart es 13-1??
Hola que tal, la respuesta a tu pregunta esta en el ultimo párrafo:

At larger airports, the airport diagram has an index number of 10-9 so it can be sequenced in front of the approach charts. At most smaller airports, Jeppesen publishes a largescale airport diagram on the reverse side of the first approach chart for the airport. When the airport diagram is printed on the back of the first approach chart, the index number is the same as the front side of the approach chart.

La explicación es que en aeropuertos grandes se les designa el index number "10-9" a la carta de aeropuerto y en la mayoría de los aeropuertos "chicos" el diagrama del aeropuerto se imprime al reverso de la primera carta de aproximación y se le designa el mismo index number de esta.

Saludos y cualquier error corríjanme porfavor
 
#62
Hola que tal, la respuesta a tu pregunta esta en el ultimo párrafo:

At larger airports, the airport diagram has an index number of 10-9 so it can be sequenced in front of the approach charts. At most smaller airports, Jeppesen publishes a largescale airport diagram on the reverse side of the first approach chart for the airport. When the airport diagram is printed on the back of the first approach chart, the index number is the same as the front side of the approach chart.

La explicación es que en aeropuertos grandes se les designa el index number "10-9" a la carta de aeropuerto y en la mayoría de los aeropuertos "chicos" el diagrama del aeropuerto se imprime al reverso de la primera carta de aproximación y se le designa el mismo index number de esta.

Saludos y cualquier error corríjanme porfavor
Much as gracias, duda resuelta y si por no leer, hehe porque ahí dice en el último párrafo
 

FER

Well-Known Member
#64
Creo que el RVR es una caracteristica de las maquinas que procesan el METAR que pienso en TLC no esta instalada.

Habra que ver que dicen los demas.
 
#65
Yo tengo una duda que no tiene que ver directamente con las cartas de aproximación, mas bien con las de en ruta.
¿Qué significa el UJ, J, UT, UQ, UL, UA, UM, AR, Y, UB... En las aerovias?

Por ejemplo la UA552 de TAM a NAU ¿Por qué no simplemente J552? ¿Qué indica la A en este caso?

Disculpen la ignorancia. Saludos.
 

C.Fajardo

Active Member
#66
Yo tengo una duda que no tiene que ver directamente con las cartas de aproximación, mas bien con las de en ruta.
¿Qué significa el UJ, J, UT, UQ, UL, UA, UM, AR, Y, UB... En las aerovias?

Por ejemplo la UA552 de TAM a NAU ¿Por qué no simplemente J552? ¿Qué indica la A en este caso?

Disculpen la ignorancia. Saludos.
Hola Cap.Erosa.M,

Los designadores A, B, R y G se refieren a Ambar, Blue, Red y Green reespectivamente, también conocidas como aerovías de color.

Se supone que por el color uno puede identificar aproximadamente el curso de la aerovía, siendo que principalmente orientaciones Este/Oeste son cubiertas por aerovías Red y Green, mientras que orientaciones Norte/Sur son cubiertas por aerovías Ambar y Blue.

Saludos!
 

Uli

New Member
#67
According to ICAO Annex 11 basic designators for ATS routes shall consist of a maximum of five, in no case exceed six, alpha/numeric characters in order to be usable by both ground and airborne automation systems. The designator shall indicate the type of the route, that means: high/low altitude, specific airborne navigation equipment requirements (RNAV), aircraft type using the route primarily or exclusively.

COMPOSITION OF DESIGNATORS a. The basic designator consists of one letter of the alphabet followed by a number from 1 to 999. The letters may be:

1. A, B, G, R — for routes which form part of the regional networks of ATS routes and are not area navigation routes;

2. L, M, N, P — for area navigation routes which form part of the regional net-works of ATS routes;

3. H, J, V, W — for routes which do not form part of the regional networks of ATS routes and are not area navigation routes;

4. Q, T, Y, Z — for area navigation routes which do not form part of the re-gional networks of ATS routes.

b. Where applicable, one supplementary letter shall be added as a prefix to the basic designa-tor as follows:

1. K — to indicate a low level route established for use primarily by helicopters;

2. U — to indicate that the route or portion thereof is established in the upper airspace;

3. S — to indicate a route established exclusively for use by super-sonic aircraft during acceleration/deceleration and while in su-personic flight.

c. Where applicable, a supplementary letter may be added after the basic designator of the ATS route as a suffix as follows:

1. F — to indicate that on the route or portion thereof advisory service only is provided;

2. G — to indicate that on the route or portion thereof flight information service only is provided;

ENROUTE DATA - GENERAL 249 DESIGNATORS OF ATS ROUTES AND IT

3. Y — for RNP1 routes at and above FL200 to indicate that all turns on the route between 30 and 90 degrees shall be made within the tolerance of a tangential arc between the straight leg seg-ments defined with a radius of 22.5 NM;

4. Z — for RNP1 routes at and below FL190 to indicate that all turns on the route between 30 and 90 degrees shall be made within the tolerance of a tangential arc between the straight leg seg-ments defined with a radius of 15 NM.
 
'Me Gusta': FER
Arriba