Avión Presidencial TP-01 787-8 XC-MEX "José María Morelos y Pavón"

jor1

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En el FB de M.A.S ya se pueden ver las primeras fotos del 787, supongo que pronto las compartirán en este foro.
 

kik

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Solo para 4 años hangar presidencial (costo; Mil millones de pesos)

fuente: reforma.com

Cd. de México (01 junio 2014).- El Gobierno federal se dispone a invertir casi mil millones de pesos para modernizar y ampliar las instalaciones del hangar presidencial.

El Aeropuerto Internacional de la Ciudad de México (AICM) registró ante la Secretaría de Hacienda un proyecto de inversión de 945.6 millones de pesos para modificar casi 60 mil metros cuadrados del hangar.

En este sitio despachan las aeronaves que están a cargo del Estado Mayor Presidencial y que brindan servicio no sólo al Ejecutivo federal, sino a muchos funcionarios, incluso de otros Poderes.

Aunque la versión pública del proyecto no lo menciona, todo indica que la remodelación es necesaria para recibir el nuevo avión presidencial, un Boeing 787 Dreamliner con características especiales.

La entrega de esta aeronave está programada para 2014 y es mucho más grande que los Boeing 757 y 737 que han trasladado a los Presidentes de México desde la década de los 80.

"Actualmente, las instalaciones de la Coordinación General de Transportes Aéreos Presidenciales presentan una saturación en la prestación de servicios para el resguardo de aeronaves, mantenimiento, almacenamiento de refacciones y herramientas.

"Así como saturación en espacios administrativos aunado a la reciente adquisición de nuevas aeronaves y al deterioro significativo de los edificios de servicios y apoyo", explicó el Aeropuerto Internacional de la Ciudad de México.

"El tema de la Seguridad Nacional por sí sólo sería razón suficiente para realizar de manera inmediata e impostergable el rediseño y construcción del nuevo hangar presidencial, en beneficio de la integridad física y seguridad del Primer Mandatario y funcionarios de la Administración Pública Federal", agrega el proyecto.

La Flota Aérea Presidencial está integrada por un Boeing 757, 2 Boeing 737, 3 aviones Gulfstream y 2 Learjet de diversos modelos, así como un Turbo Commander, además de 8 helicópteros Puma y Super Puma.

En su configuración actual, el hangar, asignado al Estado Mayor Presidencial desde 1985, puede estacionar simultáneamente los tres Boeing y dos helicópteros.

Además, cuenta con una sala para recibir a personalidades, sala de relaciones públicas y cuatro hangares menores.

Opera la Federación 9 hangares en AICM

El Gobierno federal posee nueve hangares en el Aeropuerto Internacional de la Ciudad de México (AICM) para operar los vuelos de la Presidencia de la República, el Ejército, la Armada, la Procuraduría General de la República (PGR) y la Policía Federal.

link: http://www.elnorte.com/aplicaciones/articulo/default.aspx?id=248458&v=2
fuente: reforma.com

Cd. de México (29 septiembre 2014).- La transformación del hangar presidencial, en la que el Gobierno federal invierte mil millones de pesos, durará sólo cuatro años.

De hecho, los nueve hangares de la Administración federal, entre ellos el de la Presidencia, PGR, Defensa Nacional, Marina y Policía Federal, también serán traslados al nuevo Aeropuerto Internacional de la Ciudad de México, que se prevé esté listo después de 2018.

La modernización del hangar, la cual arrancó hace unas semanas, concluirá en agosto del próximo año para recibir en septiembre al nuevo avión presidencial, un Boeing 787 Dreamliner, que compró el Gobierno federal anterior.

Sin embargo, el Secretario de Comunicaciones y Transportes, Gerardo Ruiz Esparza, informó que al igual que las terminales 1 y 2, el hangar dejará de funcionar en cuatro años.

"Se traslada parte de ese hangar y de todo el equipamiento al nuevo aeropuerto. Los cimientos no se van a poder trasladar, pero parte importante de la construcción y del equipamiento sí se puede trasladar.

"Se está diseñando para que se pueda mover después, de tal manera para que la inversión que se haga se recupere al moverse al otro aeropuerto", argumentó en entrevista.

De acuerdo con el proyecto de inversión, los 945.6 millones de pesos serán para modificar casi 60 mil metros cuadrados del hangar presidencial.

Ruiz Esparza insistió en que el nuevo avión, que se prevé costará 6 mil 94 millones 689 mil pesos, requiere un espacio moderno, en cuanto a infraestructura y servicios, por lo que para recibirlo necesitan reconstruir el hangar.

Desde hace un mes, las obras arrancaron en la parte frontal de esta sede.

La intención es reubicar los estacionamientos actuales, algunas oficinas, ampliar la sala de espera y controles de seguridad, así como las oficinas administrativas y áreas de resguardo de los aviones y helicópteros que usa el Mandatario federal y miembros de su Gabinete.

"Estamos hablando de un aeropuerto que funcionará cinco años más, y el avión que llega no puede llegar en las circunstancias actuales, para que funcione es necesario renovar el hangar", dijo.

link: http://www.elnorte.com/aplicaciones/articulo/default.aspx?id=352755
 

mike tango

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Será que lo entregan mañana

Sunday, October 5, 2014
Boeing 787 September deliveries end third quarter on a high note.


September Month End Review

Boeing delivered 11 787s in September thus ending the third quarter on a high note after a a slow start in July. For the quarter, Boeing delivered 31 787s. The yearly total thus far is 80 aircraft in 2014 (includes one aircraft delivered on Oct.1) and 194 since deliveries began a little over three years ago.

The target is still 110 deliveries in 2014 and they can easily make that with and average of 10 aircraft delivered a month for the next 3 months. Earlier I had projected that Boeing can deliver around 120 aircraft. Clearly that number can't be reached but they do have the ability to deliver between 110 and 122. 787s deliveries were lackluster in July but rebounded nicely in August with 13 deliveries and maintained a strong pace with 10 in September.

In terms of efficiency. Charleston delivered 3 Dreamliners and rolled out only 2. That translates to and efficiency of .667 (the lower the number the more efficient the plant is. The Everett plane had an efficiency rating of 1 (rolled out 7 and delivered 7).

Future Deliveries

Deliveries included 3 787-9 (one each to United, ANA and Air New Zealand).

Planned deliveries for October are looking to be on the order of 11 to 13 aircraft. This includes the 10th and final 787-8 for Ethiopian that is company owned which was delivered on October 1st. Ethiopian will be taking 3 or 4 more 787-8s on lease from AerCap over the next year or so. Boeing should break 200 deliveries easily though it's difficult to speculate which aircraft/customer will have that honor.

Deliveries should include:

1 787-9 to Virgin Atlantic (expected around Oct. 6)
1 787-9 to Etihad Airways
1 787-9 to United Airlines
1 787-8 to Fuerza Aérea Mexicana (Mexican Air Force) (around Oct. 8th)
1 787-8 each to Avianca, Kenya Airways, Xiamen, Thai Airways (leased from AerCap), Royal Jordanian (leased from CIT Leasing), and Air Canada
2 787-8 to Qatar Airways

Of course much of this depends on the preparations and readiness of the individual aircraft to be delivered including undertaking ground testing and production flight tests s well as the readiness of the customer to induct them into service. Of the aircraft mentioned in the above list, three have yet to conduct their B-1 flights.

Production




Etihad 787-9 on 40-51 Ramp. Photo Courtesy of Brandon Ferris




Japan Airlines 787-9 in the EMC. Photo Courtesy of Brandon Ferris

In terms of production, Boeing should start final assembly on 10 to 11 787s this month. 4 will start on on the main line in 40-26, 3 on the surge line in 40-24 and 3 to 4 on the Charleston line. They should roll out 10 this month but it is key that current month deliveries exceed the number of aircraft rolled out in order to reduce the carried inventory. Boeing had built up a large 787 inventory during the first half of 2014 that they are now trying to catch up to deliveries in the second half. They did a good job in the third quarter but the 4th quarter will be critical in reducing it further.

Boeing is also aiming to move the aged inventory (test flight aircraft plus the early build 787s (terrible teens). ZA006 will be delivered to the Mexican Air Force and ZA003 will be donated to the Museum of Flight in November.

Sales

In the meantime, Boeing is continuing with several sales campaigns which can yield some significant orders for the 787. However late last month they booked a cancellation for 15 787-9 for Air Berlin as part of a cost cutting move. Interestingly, at the same time Boeing booked an unidentified order for 15 787-9s. It is widely believed that the unidentified customer is Etihad which will use the aircraft either for itself or for one of the partner airlines in which the carrier has a financial interest. This is reinforced by the fact that Air Berlin didn't pay any penalties for the order cancellation because Etihad took up the order. This cancellation may have ramifications for a another sales campaign that is currently on going. It is expected that Virgin Atlantic will exercise 5 787-9 options and I wouldn't be surprised if they make that announcement when they pick up their first 787-9 from Everett on Tuesday. Sir Richard Branson also indicated that he is interested in the 787-10 so we might even see a new 787-10 order from them on Tuesday but let's wait and see on that one.

The two big sales campaign are Delta's order for 50 widebody aircraft. Delta has shortlisted the selection to the 787-9 and the A350-900 and this is where the Air Berlin cancellation may have an effect. The cancellation frees up early delivery slots which can entice Delta to buy the -9. However, with Etihad taking up the order it remains uncertain if they kept Air Berlin's delivery slots. If not then Boeing may have a leg up on Airbus for this order.

The second major 787 order would be one from Emirates which Boeing has coveted for a long time. With the success of placing an incredibly huge number of 777 (777-300ER and 777X) with Emirates, Boeing still wanted to get them signed on to the 787. With Emirates' cancellation of their entire A350 order, which will now be competed with the 787 and the A350, Boeing has a tremendous opportunity to finally place the 787 with the only holdout of the ME3 that hasn't placed a 787 order. The decision is expected to come sometime in the first quarter of next year but I suspect that Boeing will be very aggressive in the pricing vs. the A350.

787 Full Production Table
787 Current Production Table
Delivered 787 List
787 Production and Delivery Trends
787 Monthly Delivery Tracking
Current 787 Operators
Total 787 Deliveries By Customer
2014 Projected 787 Deliveries
787-9 Flight Testing Tracker
Uresh at 10:19 PM

4 comments:

wannabuyOctober 6, 2014 at 10:56 PM
The theories of how 'early' 789 slots might be taken up fascinates me. Personally, I think the low production rate of the A350 is handicapping A350 sales...

I'm also becoming obsessed with the potential of the 78J (787-10) in certain markets. It will lack the range for TPAC (w/cargo, which I consider essential for decent economics) or North Asia to Europe... But for so many routes (e.g., TATL), it is going to be a money making machine.

Neil/Lightsaber on a.net

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Hiromichi NotakeOctober 7, 2014 at 12:42 AM
ZB413(L/N369)for ANA will be registered as JA876A.

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Rene RosalesOctober 7, 2014 at 2:30 PM
It would be nice to see 200 787's delivered before the first A350 is delivered to Qatar. Any guesses as to which will happen first? At this moment, 195 787's delivered, 2 more are "ready for delivery".

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UreshOctober 7, 2014 at 2:37 PM
Given that this would be the first ever A350 delivery to any customer, there will probably be more flight and ground testing than usual plus since it's Qatar I'd tack on another month automatically so I think it's a pretty safe bet that Boeing will deliver #200 before Airbus hands over the 1st A350.

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Beer_Brother

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Si el 787 está ya en el Centro de Entregas, que es donde está la única pasarela de abordaje en Boeing Charleston, su entrega es casi inminente. De hecho, podría decirse que es el alistamiento del vuelo de entega.
 

escorpiomx

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Seguramente la proxima semana estara de nuevo envuelto en escandalo, recordandonos que costo mas que el air force one, lo cual no es real, porque comparan el precio de 747 comun a precio de contado vs un 787 vip a credito y realmente no sabemos el valor del airforce one, comparando cuantas escuelas y hospitales de pueden hacer con dicha cantidad y varios partidos politicos haciendo "campaña" con sus atinados comentarios.
 

capricardogonzalez

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Mi pregunta es si el original presupuesto fue para un B787-9 y a la hora de la hora salieron con un B787-8 y ademas de los que estaban de pruebas, cuanto dinero se clavaron ?????
 

Jorge Martinez

Administrator
Mi pregunta es si el original presupuesto fue para un B787-9 y a la hora de la hora salieron con un B787-8 y ademas de los que estaban de pruebas, cuanto dinero se clavaron ?????

El proyecto original nunca hablo de 787-9. Eso tuvo que ser borregazo porque nunca hubo links a documentación oficial que especificara incluso el modelo.

Además, serían dificilísimo el esquema que plantead por la forma en que se realizan los pagos del avión y los controles que la misma Boeing ha tenido que meter a raíz de la Foreign Corrupt Practices Act (FCPA, que por cierto, el Department of Justice anda implementándola de forma agresiva, y si no que le pregunten a Walmart).
 
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