Carreteras Mas Peligrosas del MUNDO y Mexico es el numero #

  • Iniciador del tema Boeingstore
  • Fecha de inicio
B

Boeingstore

Guest
World's most dangerous roads


Twenty-three of the most dangerous roads in the world, according to the Association for Safe International Road Travel:


Country Dangerous road Comment

Bolivia The Old Yungus Road 50-mile mountain road that connects Coroico to La Paz

Brazil Interstate 116 Potholes, poor signals and heavy traffic in southern Brazil

China Sichuan-Tibet Highway A rough, high-elevation road between Chengdu and Tibet where landslides and rock avalanches are common.

Costa Rica Pan American Highway Called the Hill of Death, the stretch from San Isidro de El General to Cartago is full of potholes and steep curves.

Croatia Coastal roads Adriatic Coast roads are narrow, curvy, and congested, and many lack shoulders and guardrails.

Ecuador Cotopaxi Volcan road 25-mile dirt road that crosses a swift-moving stream at the Cotopaxi National Park entrance.

Egypt Luxor-al-Ghurdaqah road Many crashes on this road to the Red Sea occur at night because Egyptians drive with headlights off.

England A44 More than 25% of crashes on the stretch linking Leominster and Worcester are head-on.

Greece Patiopoulo-Perdikaki toad A steep, gravel road with an unmarked edge in the Agrafa region.

India Grand Trunk Road Heavily used by trucks, the country's busiest road is overloaded with ox carts, animals, bicycles and pedestrians.

Kenya Nairobi-Nakuru-Eldoret Highway More than 300 die annually in crashes commonly caused by speeding, improper passing and drunken driving.

Mexico Highway 1 A winding, narrow potholed road from Tijuana to Cabo San Lucas that lacks guard rails, shoulders and road signs.

Morocco Marrakesh-Agadir Road Heavy truck traffic and buses and taxis that pass on steep, blind curves

Namibia Swakopmund-Walvis Bay road Heavy truck traffic and frequent head-on collisions when drivers misjudge distance between vehicles while passing.

Nepal Prithvi Highway Landslides and road cave-ins during the rainy season are common on this narrow road with heavy traffic linking Kathmandu to Pokhara.

Nigeria Lagos-Ibadan-Ogbomosho-Ilorin-Jebba-Minna-Abiyo Expressway A congested road with deep potholes and a median in disrepair that links northern and eastern Nigeria. Drivers may drive on the wrong side to avoid traffic.

Pakistan N-35 (Karakoram Highway) Landslides, floods and mud can block this northern Pakistan mountain road that passes through deep gorges and is a route to China.

Peru Kuelap-Celendin-Cajamarca road Narrow, gravel mountain road with sheer drops and hair-pin turns on descent from Barro Negro Pass to Las Balsas.

Portugal IP3 Steep, deteriorating road with no barrier between lanes linking Coimbra and Viseu.

Scotland A77 A winding single- and two-lane road in southwestern Scotland with varying speed limits and many fatal crashes.

Spain Carretera Nacional N340 A narrow Costa del Sol coastal road where drunken drivers and tourists unaccustomed to driving on the right have caused many crashes.

South Africa N3 Between Warden in Free State Province and the bottom of Van Reenen's Pass in KwaZulu-Natal Province, there's a high crash rate because of fog, rain, wind and winding stretches.

Turkey Bodrum-Milas-Soke road Winding coastal road without barriers on many stretches that's especially dangerous when wet.

Source: Association for Safe International Road Travel

http://www.usatoday.com/money/industries/travel/2007-08-13-roads-chart_N.htm
 
B

Boeingstore

Guest
GRINCH dijo:
Y donde quedaron Mil cumbres y la pseudo autopista del sol? :roll:

oye Grinch pues la k si estaba bien canijo es Plan De Barrancas de GDL a TNY yo siempre me voy por ahi! jejeej cuando voy para GDL y como no hay traffico llego en chingaaaaaa la carretera esta super super solaaaaaaaaaaa!! pero si esta de miedo! pero me encanta el miedo jejjeje
 

MIG

Moderator
Su nombre lo dice todo: la carretera de la muerte. Es una carretera (por llamarla de alguna forma, aunque quizás sería más adecuado camino, paso o superficie horizontal alargada) que comunica La Paz y la región de los Yungas en Bolivia.




 
B

Boeingstore

Guest
MIG dijo:
Su nombre lo dice todo: la carretera de la muerte. Es una carretera (por llamarla de alguna forma, aunque quizás sería más adecuado camino, paso o superficie horizontal alargada) que comunica La Paz y la región de los Yungas en Bolivia.




asi es mi estimado... yo me la avente caminando con mis amigos y amigas nos fuimos a campar a los Yungas, y si mano.. esta cabrown! lastima k no tengo fotos para mostrar ya k en ese tiempo tome fotos de rollo, y pues si k tome mas de 43 rollos! y solo se revelaron como 4 k inche coraje me dio! :evil: y ni modo.. solo esta en mi memoria....


pero si k esta canija eh!
 

Derek_SLW

New Member
Por ahi en el Google Earth explorando vi un tramo llamado "LA PERA" o algo asi pero no recuerdo en que parte, solo lei que era un tramo muy peligroso. es en Mexico...

Salu2 alguien sabe mas :D
 

Alex Reyes

New Member
"LA PERA"

Hola Derek,

La pera no tiene naaaaaada que ver con las fotos que pusieron, es parte de la autopista del sol y está considerada como peligrosa por la simpre y sencilla razon de que si la ves desde arriba dibuja la silueta de una pera, ahora imaginate que vienes a unos 140 - 180 o 200 kilometros por hora (me han rebasado a 200 y yo manejo rápido) y derepente te ponen una curva de unos 200 grados de "viraje" con una velocidad máxima de 60KPH (corrijanme si me equivoco) cuando vienes en una pendiente en constante descenso.

Esta para matarse, ni los mejores frenos te ayudan, por eso es que la consideran peligrosa, pero en realidad no lo es, digo 5 carriles, perfectamente señalizados y con mucha iluminación, creo que es dificil de fallar, ah eso si cuando llueve o hay niebla o neblina, olvidate no se ve un carajo.

Aquí les dejo una imagen del GOOGLE:


Ya han habido muchos accidentes en ese lugar, pero ninguno ha sido por la carretera, todos han sido errores humanos.

Y es que ya sea antes o después de esa curva, se corre bien agusto, jajajajajaja

Para que te des una idea después de terminar el ascenso saliendo del DF puedes mantener entre 140-160 KPH promedio sin un problema, claro todo depende de tu pericia como conductor y de que no le pierdas el respeto a la carretera.
 
Arriba