OTRO!!!: Avión con 22 personas cae en Pakistán

Phillip J fry

Well-Known Member
http://aviation-safety.net/database/record.php?id=20101105-0

tatus: Preliminary
Date: 05 NOV 2010
Time: 07:31
Type: Beechcraft 1900C-1
Operator: JS Air
Registration:
C/n / msn:
First flight:
Engines: 2 Pratt & Whitney Canada PT6A-65B
Crew: Fatalities: 4 / Occupants: 4
Passengers: Fatalities: 17 / Occupants: 17
Total: Fatalities: 21 / Occupants: 21
Airplane damage: Destroyed
Airplane fate: Written off (damaged beyond repair)
Location: ca 1 km W of Karachi-Jinnah International Airport (KHI) (Pakistan) show on map
Phase: Initial climb (ICL)
Nature: Domestic Non Scheduled Passenger
Departure airport: Karachi-Jinnah International Airport (KHI/OPKC), Pakistan
Destination airport: ?
Narrative:
A Beechcraft 1900C passenger plane, registration unknown, was destroyed in an accident near Karachi-Jinnah International Airport (KHI), Pakistan. All 17 passengers and four crew members were killed. The airplane was chartered by Italian oil company Eni to transport personnel to an oil field near Bhit Shah in Sindh province.
A CAA spokesman reported that the airplane had suffered an engine failure on climbout and the pilot had radioed that he was returning to the airport. The airplane crashed near a residential area in Gulistan-e-Jauhar Town.

Sources:
» Plane crash in Karachi kills 21 (Samaa, 5-11-2010)

Robert
 

Wero8a

Well-Known Member
http://aviation-safety.net/database/record.php?id=20101105-0

tatus: Preliminary
Date: 05 NOV 2010
Time: 07:31
Type: Beechcraft 1900C-1
Operator: JS Air
Registration:
C/n / msn:
First flight:
Engines: 2 Pratt & Whitney Canada PT6A-65B
Crew: Fatalities: 4 / Occupants: 4
Passengers: Fatalities: 17 / Occupants: 17
Total: Fatalities: 21 / Occupants: 21
Airplane damage: Destroyed
Airplane fate: Written off (damaged beyond repair)
Location: ca 1 km W of Karachi-Jinnah International Airport (KHI) (Pakistan) show on map
Phase: Initial climb (ICL)
Nature: Domestic Non Scheduled Passenger
Departure airport: Karachi-Jinnah International Airport (KHI/OPKC), Pakistan
Destination airport: ?
Narrative:
A Beechcraft 1900C passenger plane, registration unknown, was destroyed in an accident near Karachi-Jinnah International Airport (KHI), Pakistan. All 17 passengers and four crew members were killed. The airplane was chartered by Italian oil company Eni to transport personnel to an oil field near Bhit Shah in Sindh province.
A CAA spokesman reported that the airplane had suffered an engine failure on climbout and the pilot had radioed that he was returning to the airport. The airplane crashed near a residential area in Gulistan-e-Jauhar Town.

Sources:
» Plane crash in Karachi kills 21 (Samaa, 5-11-2010)

Robert

Orale gracias por postear la nota y QEPD las personas fallecidas
 

AL72

Well-Known Member
¿porque casi siempre que un twin turboprop pierde un motor en ascenso se estrella?, y digo en ascenso no en despegue, ya superada ampliamente V2. ¿es muy dificil de controlar el empuje asimetrico?, ¿tienen Yaw-damper? A ver que nos cuenta el Capi Travolta Cruz, el volo este equipo (Beech 1900D)
¡saludos!
 

Dreamflyer

New Member
¿porque casi siempre que un twin turboprop pierde un motor en ascenso se estrella?, y digo en ascenso no en despegue, ya superada ampliamente V2. ¿es muy dificil de controlar el empuje asimetrico?, ¿tienen Yaw-damper? A ver que nos cuenta el Capi Travolta Cruz, el volo este equipo (Beech 1900D)
¡saludos!
Creo que alguien escribió por aquí en el foro que cuando un motor falla, el segundo te lleva derechito al lugar del accidente.

Ya en plan serio, hay que recordar que casi siempre los accidentes son una cadena de eventos enlazados que terminan muy mal. No hay una causa única. Más bien hay que ver todos los aviones con fallo de un motor que aterrizan sin novedad. Basta ver dos ejemplos en el A-380 y el B-747-400 de Quantas que perdieron motores y regresaron a salvo. Aunque si bien, estos aviones tienen 4 motores.

Leí alguna vez, aunque no recuerdo la fuente, que por ejemplo en vuelos transatlánticos, en proporción los aviones con 4 motores tenían mas regresos a la base que los de dos motores, porque es más probable que se presente una falla grave en uno de cuatro que en uno de dos.

Finalmente, entiendo que prácticamente todos los bimotores están certificados para volar con un sólo motor, sólo que las prestaciones como velocidad indicada, velocidad de ascenso, altura máxima etc. cambian, víéndose mermadas.
 
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